CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 18, 2011

:: ANAK ADALAH REZEKI, TAPI.... ::



Hujan lebat malam ni..Esok dh hari Khamis. Jumaat & Sabtu ada byk plan dgn suami tersayang. Asyik bz ke ofis jek,aku nk gak masa besama2 abg di ujg mggu..

Topik mlm ini....ANAK ADALAH REZEKI....

tapi,nape ye,sesetengah daripada manusia di muka bumi Allah ni, maseh yg tak nk ANAK? bagi aku, anak ni lah penyumbang kebahagiaan dalam rumahtangga. aku masih menanti2 saat aku mendakap anak aku sendiri. entah bila akan menjadi kenyataan.

Bukan aku cakap Allah tidak adil, tak pernah sama sekali terlintas di kepala aku ni.tapi kan, kenapa yg beria2 sgt nk anak ni,Allah uji dgn sgt dasyat,smpai kadang2,aku tak boleh terima semua itu. kenapa ada yg mudah sgt dapat anak ni, lempar sana sini. ada yg lg jht perangai nya dari aku, mudahnya org tu hamil. Ada yg memberi layanan buruk kpd mak or ayah dia, mudahnya dia peroleh zuriat. Ada yg dh jadi IBU pun, yg suka mencuri, yg suka tabur fitnah pada org lain, yg memburuk2 kan org lain utk kepentingan diri sendri, senang pulak dia hamil..Apa sebenarnya ni ye?????

Aku seringkali tertanya2 tentang itu.. Tapi,aku tahu, Allah lagi Maha Mengetahui kebenaran hikmah di sebalik ujian dari Nya ini.. Apa yg perlu aku lakukan, usaha & berdoa. Insyaallah, aku akan merasai suatu hari kelak, anak memanggil aku MAMA....Amin...

5 comments:

  1. Betul apa yang angah cakap tu.Kadang2 macam pelik aje bila ada orang yang dah kawin,tapi tak mahu anak!!Ish....

    Tak apa Angah,ada hikmah kenapa Allah uji angah sekarang.Dia Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  2. Allah works his magic ways. Only He knows best. Kita manusia perlu terus berusaha, berdoa & bertawakkal. Insha Allah, the time will come.

    ReplyDelete
  3. thanx nana..Dia kan Maha Mengetahui..tak boleh nk sangkal ape2 pun..

    ida:i really hope Allah works the best magic ever for me & u of coz darling..thanx ida..

    ReplyDelete
  4. angah...jgn putus asa, berdoa pada Allah. Hanya Allah sahaja yg lebih mengetahui lambat dan cepatnya. Mungkin Allah mahu angah lebih mengenali dan berkasih sayang dgn suami angah dahulu. Panggil UMI la angah baru best!!!

    ReplyDelete
  5. alaaa..mcm tak bes je umi..nk pggil MAMA gak le..heheh..tak ksh le mksu..pe2 pggln pn tak pe..jnji dr ANAK.

    ReplyDelete